«Доктрина про Святого Духа»


01.08.2018

Той факт, що відкриття про Святого Духа як про третю Особу Божества дане після відкриття про Сина і Отця, не означає, що Він менш важливий або що Він бере участь в спасенній діяльності тільки з того часу, як було дане відкриття про Нього. На самій справі правильне розуміння єдиного християнського Бога і Його особового різноманіття потребує уважного розгляду біблійного вчення про Бога Святого Духа. Розглянемо заяву Христа про Духа Святого. Хоча Бог Дух являв Себе, починаючи з Книги Буття 1:2 «А земля була пуста та порожня, і темрява була над безоднею, і Дух Божий ширяв над поверхнею води.» «І промовив Господь: Не буде Мій Дух перемагатися в людині навіки…»(6:3), саме повне відкриття про те, що багатоманітність Бога включає в себе не тільки Особистість Отця і Сина, але також і третю Особу, Святого Духа, було заявлено Самим Ісусом Христом. Це відкриття про існування і особливу спасаючу роль третьої Особи єдиного Бога було дано Ісусом Христом коли Він готував учнів до Свого відходу з землі. Йоана7:33 «Ісус же сказав : Ще недовго побуду Я з вами, та й до Того піду, Хто послав Мене.» також 14:1-3 «Нехай серце ваше не тривожиться! Віруйте в Бога, і в Мене віруйте. Багато осель у домі Мого Отця; а коли б то не так, то сказав би Я вам, що йду приготувати місце для вас? А коли відійду і приготую вам місце, Я знову прийду й заберу вас до Себе, щоб де Я – були й ви». Кожний з цих трьох віршів які виражають співчуття Спасителя до своїх учнів їх болі, смутку і потрясіння, мають велике значення. Ми винесемо з них цінні уроки, ще раз переконуючись, що Він для вас і для мене Той самий вчора і сьогодні. В першому вірші цього розділу Ісус дає зрозуміти, що йому відомі тривоги учнів, їх почуття розгубленості і відчаю. Ще до того, як Петро або хтось інший виголосив в слух ці жахливі почуття. Ісус каже: «Не бійтеся, нехай не бентежиться серце ваше. Я розумію ваш страх перед невідомістю, але довіряйте Мені, бо Я не покину вас». В другому і третьому віршах Ісус пояснює, що це буде не вічне розділення. Фактично в його відсутність Він буде готувати для них чудові оселі, за котрі не потрібно буде платити а також оточення, котре наповнене Його Божественною любов′ю. Потім, як би остаточно запевнюючи їх, Він обіцяє, що поверниться, щоб взяти їх в це чудове місце, де ніколи печаль, подібна тій, що відчувають вони зараз, не буде турбувати їх! Згідно з Євангелію від Йоана, про індивідуальні риси Святого Духа, Його історичному служінню, Ісус натяками промовив на святі кущів напередодні Своєї смерті, коли обіцяв, що з сердець віруючих потечуть «ріки води живої». Так Він пояснив дію Духа, Йоана7:38,39 « Хто вірує в Мене, як каже Писання, то ріки живої води потечуть із утроби його. Це ж сказав Він про Духа, що мали прийняти Його, хто ввірував у Нього. Не було бо ще Духа на них, - не був бо Ісус ще прославлений». Отже ясно і зрозуміло Христос заявив про прихід Святого Духа всього за декілька годин до Свого розп′яття :Йоана14:16,17. «І вблагаю Отця Я, - і Утішителя іншого дасть вам, щоб із вами повік перебував,- Духа правди, що Його світ прийняти не може, бо не бачить Його та не знає Його. Його знаєте ви, бо при вас перебуває, і в вас буде Він.» також 16:4-7,13. «Та я правду кажу вам : «Краще для вас, щоб пішов Я, бо як Я не піду, Утішитель не прийде до вас. А коли Я піду, то пошлю вам Його. А коли прийде Він, Той Дух правди, Він вас попровадить до цілої правди, бо не буде казати Сам від Себе, а що тільки почує, - звістить вам». Після Свого воскресіння Ісус знову звернув увагу учнів до питання приходу Святого Духа. Луки 24:49 «І ось Я посилаю на вас обітницю Мого Отця ; а ви позостаньтеся в місті, аж поки зодягнетесь силою з висоти.» також Дії 1:4,5,8. «А зібравшись з ними, Він звелів, щоб вони не відходили з Єрусалиму а чекали обітниці Отчої, що про неї, - казав, - ви чули від Мене. Йоан – бо водою христив, - ви ж охрещені будете Духом Святим через кілька тих днів !» Та ви приймете силу, як Дух Святий злине на вас, і Моїми ви свідками будете в Єрусалимі, і в усій Юдеї та в Самарії, та аж до останнього краю землі». Існування Святого Духа як Божественної Особи було відкрито саме в цей час тому, що Він повинен був явити Себе як Божественна Особа, щоб пояснити, яким чином справа викупленя Христа продовжиться після Його вознесіння одночасно на землі і в небесному святилищі Євреїв 8:1,2 «Головна ж річ у тому, про що я говорю: маємо Первосвященика, який засів на небесах, по правиці престолу величности, що Він Священнослужитель святині й правдивої скинії, що її збудував був Господь, а не людина». Будучи з обмеженим людськими можливостями, Ісус не міг бути присутнім в один і той самий час в різних місцях. Ось чому Йому так необхідно було піти. Завдяки Духа Святого Він може бути присутнім скрізь і завжди. І Христос обіцяє : « Я не кину вас сиротами, - Я прибуду до вас!» Йоана 14:18. Дух Святий є представником Христа, не обтяжений людським єством, а тому незалежний від обставин. Христос також говорить про Нього як про Особистість. Йоана 16:14 «Він прославить Мене, бо Він візьме з Мого та й вам сповістить». Відкриття про триєдину природу Бога дане не з ціллю просто пояснити дане питання, а скоріш для того, щоб люди зрозуміли Викупну діяльність Бога в історії. Христос запевнив, що Дух перебуває з нами і в нас буде. Йоана14:17 «Духа правди що Його світ прийняти не може, бо не бачить Його та не знає Його. Його знаєте ви, бо при вас перебуває, і в вас буде Він» Ісус оголошує про винятково нові відносини Своїм учням, тому і кожному з нас щоб Дух Святий був не тільки з нами а в нас. І ще Ісус Христос заявив Святий Дух присутній в серцях віруючих, Він вказав Никодиму на необхідність родитися від води і Духа. Йоана 3:5 « Ісус відповів : Поправді, поправді кажу Я тобі : Коли хто не родиться з води й Духа, той не може ввійти в Царство Боже.» Безпосередньо перед Своїм вознесінням Він дав вказівку хрестити новонавернених Матвія 28:19. «Тож ідіть, і навчіть всі народи, христячи їх в Ім′я Отця, і Сина, і Святого Духа.» Висновок: Не дивлячись що Дух Святий є Вічносущим Богом. Ісус Христос робить, учням Своїм спочатку натяк а потім і офіційну заяву про намісництво Духа Святого на землі, бо Утішителя Христа немає серед нас. Воістину Святий Дух є Vicarius Fili Dei – Намісник Сина Божого. Він звершує справу спасіння сьогодні.

 



Cхідний ангел
Восточный Ангел
Книга року
За гранью

Телеканал Надія

Телеканал Надія
ANDROID APPS
IPHONE/IPAD APPS