«Діло спасіння»


29.12.2018

Вступ: В Новому Заповіті міститься багато , додаткової інформації про Третю Особу вічної Трійці. Розуміння Святого Духа як представника Особи і справи Христа, що звершується на хресті і в небесному святилищі, опирається на Його спасенну місію, а не мудрування про Божественну природу. 1.Відкриття і натхнення. Якщо про Біблію сказано що вона є «меч Духовний» (Єф.6:17), тому не має нічого дивного в тому, що Святий Дух показаний як той Хто має саме безпосереднє відношення до виникнення Святого Письма. Дух активно брав участь в процесі відкриття, завдяки котрого виникли концепція, поняття і інформація, що входять в Біблію.( Єзекіїля8 : 3, «І витягнув Він подобу руки, і взяв мене за волосся моєї голови, а Дух підійняв мене між землею та між небом, і впровадив мене до Єрусалиму в Божих видіннях,…11:1 І підійняв мене Дух, і привів мене до східної брами Господнього, дому,…24 І дух підніс мене, і ввів мене в Халдею до полонян у видінні, Духом Божим. І підійнялося від мене те видіння, яке я бачив. 37:1 Була надомною Господня рука, і Дух Господній випровадив мене, і спинив мене серед долини, а вона –повна кісток.»

Він також приймав участь в процесі натхнення, завдяки котрому пророки змогли поділитися своїми вістями( 2Петр.1:21) « Бо пророцтва ніколи не було з волі людської, а звіщали його святі Божі мужі, проваджені Духом Святим.» Після П’ятидесятниці завдання Святого Духа, пов’язані з відкриттям і натхненням, і було спрямовано переважно на тому, щоб направляти учнів до правильного розуміння істини, відкритої в особистості і служінні Ісуса Христа і Новому Заповітові.(Йоан.16:12-15) «Я ще багато маю сказати вам, та тепер ви не можете знести. А коли прийде Він вас попровадить до цілої правди, бо не буде казати Сам від Себе, а що тільки почує,- казатиме, і що має настати,-звістить вам. Він прославить Мене, бо Він візьме з Мого та й вам сповістить. Усе, що має Отець, то Моє; через те Я й сказав, що Він візьме з Мого тай вам сповістить.»

Приймаючи Святого Духа в серце, віруючим християнином не може бути усвідомлено і зрозуміло, щось те, що поза істиною відкритою у Святому Письмі.

2. Просвітлення. Згідно словам Ісуса Святий Дух не тільки приймає участь в справі відкриття і натхнення Писання, але Він і викриває світові їхні гріхи. (Йоан16:8) «А як прийде, Він світові виявить про гріх, і про праведність і про суд». Недостатньо виразити істину усно або письмовою богословською мовою, необхідно, щоб вона була написана в розумі і серці людей (Євр.8:10) «Оце Заповіт, що його Я складу по тих днях із домом Ізраїлевим, говорить Господь: Покладу Я Закони Свої в їхні думки, і на їхніх серцях напишу їх, і буду їм Богом, вони ж будуть народом Моїм!» Написання істини в людський розум – це робота Святого Духа ( 2 Кор.3:3) «…ви – лист Христів, нами вислужений, що написаний не чорнилом, але Духом Бога Живого, не на таблицях камінних, але на тілесних таблицях серця.», істини котра включає відкриття і натхнення, просвітлення і перебування. Бог дав світові Писання під посередництвом Святого Духа, щоб зробити Божественне світло доступним, таке необхідне для спасіння грішників і викуплення людського роду.( Пс 118: 105) Дух повинен усунути завісу тьми щоб світло осяяло розум. Запис закону в серце передбачає просвітлення але іде ще далі вимагаючи щоб Святий Дух вселився в розуми і серця віруючих.

3.Наповнення Духом.

Коли грішники приймають спонукуючий вплив Святого Духа і відкривають себе для Бога в вірі, і в сповіданні та покаянні, зароджуються Божественно- людські взаємовідносини (Об’яв 3:20) «Ось Я стою під дверима та стукаю: коли хто почує Мій голос і двері відчинить, Я до нього ввійду, і буду вечеряти з ним, а він зо Мною.» Початковий крок- сприйняття Бога в розум і серце, а також становлення нової людини по вірі, наскільки драматичне, що Ісус називає це народженням з гори від Святого Духа.(Йоан 3: 3-8) «Ісус відповів і до нього сказав: «Поправді, поправді кажу Я тобі: Коли хто не народиться згори, то не може побачити Божого Царства. Никодим Йому каже: «Як може людина родитися, бувши старою? Хіба може вона ввійти до утроби своїй матері знову й родитись? Ісус відповів: Поправді, поправді кажу Я тобі: Коли хто не родиться з води й Духа , той не може ввійти в Царство Боже. Що вродилося з тіла – є тіло, що ж уродилося з Духа- є дух. Не дивуйся тому, що сказав Я тобі: Вам необхідно родитись згори. Дух дихає, де хоче, і його голос ти чуєш, та не відаєш, звідкіля він приходить, і куди він іде. Так буває і з кожним, хто від Духа народжений .» Відносини між Богом і людиною, котрі встановлюються через досвід народження згори, називаються перебуванням Бога в серці людини, наповнення Духом Святим як написано (Дії 13:52) «А учні сповнялися радощів і Духа Святого.» або хрещенням від Духа Святого. Йоан проповідував (Матв.3: 11) «Я хрищу вас водою на покаяння, але Той, Хто йде по мені, потужніший від мене: я недостойний понести взуття Йому! Він христитиме вас Святим Духом й вогнем». Процес наповнення Святим Духом відбувається на рівні особистих і історичних відносин.(1Йоан.4:13) « Що ми пробуваємо в Ньому, а Він у нас, пізнаємо це тим, що Він дав нам від Духа Свого.» Дух Святий приносить Христа в розум і серце віруючого. Ось чому перебування Духа в вірному еквівалентне перебуванню Христа. Через Святе Письмо і через просвітлення вірного при його дослідженні Святий Дух приносить присутність Христа в свідомість віруючих, котрі завдяки цьому можуть споглядати славу Божу «в лиці Ісуса Христа.»

Коли у відповідь на ініціативу Божу, пов’язану з проявом Духа, людське серце вперше повністю відкривається Христу і покоряється Йому, відбувається народження згори, і людина хреститься Духом Святим, Котрий дарує її відчуття особистої присутності Бога ( Дії 2:38 ) «А Петро до них каже : Покайтеся і нехай же охреститься кожен із вас у Ім’я Ісуса Христа на відпущення ваших гріхів, - і дара Духа Святого ви приймете!»

Починається безперервний процес наповнення Духом Святим, котрий не відбувається раз і назавжди в момент народження згори. Навпаки, цей процес відбувається постійно, щоденно поглиблюючись (1Кор.9:27)і «Але вмертвляю й неволю я тіло своє, щоб, звіщаючи іншим, не стати самому негідним.», по мірі того, як людина все більше і повніше підкоряється впливові Духа, якщо тільки віруючий не відступиться і не під дасть себе ризику вічної загибелі(Євр.6:4-8) «Не можна – бо тих, що раз просвітились були, і скуштували небесного дару, і стали причасниками Духа Святого, і скуштували доброго Божого Слова та сили майбутнього віку, та й відпали, знов відновлювати покаянням, коли вдруге вони розпинають у собі Сина Божого та зневажають.»

4.Посередництво. Як представник Христа Святий Дух виконує посередницькі функції, доповнюючи в посередницькому служінні Христа в небесному святилищі ( Євр.8: 1,2) «Головна ж річ у тому, про що я говорю: маємо Первосвященика, що засів на небесах, по правиці престолу величности, що Він Священнослужитель святині й правдивої скинії, що її збудував був Господь, а не людина.» Павло додає про посередництво за святих в підтримку їх молитов (Рим8: 26,27) «Так само ж і Дух допомагає нам у наших немочах ; бо ми не знаємо, про що маємо молитись, як належить, але Сам Дух заступається за нас невимовними зідханнями. А Той, Хто досліджує серця, знає, яка думка Духа, бо з волі Божої заступається за святих

Висновок: Отже ми з дослідженого зрозуміли що на ряду з ясними посередницькими функціями і відкриттям, натхненням, та просвітленням є і важливим наповнення Духом Святи



Cхідний ангел
Восточный Ангел
Книга року
За гранью

Телеканал Надія

Телеканал Надія
ANDROID APPS
IPHONE/IPAD APPS